Zveme všechny zájemce o environmentální pedagogiku a permakulturu na dvoudenní seminář, který proběhne 24.-25. října 2019 v ekocentru Cassiopeia v Českých Budějovicích!
Tento seminář navazuje na předchozí kurz „Pozoruj a jednej – praktický přístup k environmentální výchově“. Je tedy určen nejen novým zájemcům, ale i těm, kdo absolvovali předchozí kurz. Tentokrát se více zaměříme na praktické využití permakulturní pedagogiky v práci ekocenter i škol a sdílení inspirace.
Zde najdete pozvánku a přihlášku na seminář.
Seminář pořádáme v rámci nového projektu „Vzdělávání inspirované permakulturou„. Projekt usiluje o systematické využití konceptu permakultury v české environmentální pedagogice. Staví při tom na základech vytvořených v mezinárodním projektu „Children In Permaculture“, na němž jsme pracovali v letech 2015-18. Spolu s partnery z Velké Británie, Itálie, Slovinska a Rumunska jsme vyvinuli vzdělávací materiály pro formální i neformální vzdělávání dětí, již zmíněný kurz „Pozoruj a jednej“ a uspořádali jsme úspěšnou mezinárodní konferenci.
Projekt „Vzdělávání inspirované permakulturou“ je financován Státním fondem životního prostředí České republiky na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.
https://www.sfzp.cz/ https://www.mzp.cz/
A zde jsou reference na náš kurz permakulturní pedagogiky, uskutečněný v květnu 2019 v Bratislavě:
,,Kurz Vzdelávanie detí očami permakultúry je výborná nadstavba ku všetkému, čo o permakultúre viete. Kurz ma posunul míľovými krokmi dopredu v práci s deťmi na navrhovaní akýchkoľvek priestorov, v ktorých sa budú a môžu potenciálne pohybovať. Takisto otvára rozmanité možnosti na vlastné bádanie a vymýšlanie aktivít s deťmi a nezväzuje prácu s nimi do nudnej metodiky. Naopak ponúka veľmi logickú a šikovnú pomôcku ako využiť vašu vlastnú a najmä detskú kreativitu pri tvorbe priestorov podľa pk etiky a pri hre a učení v nich.“ Klára, krajinný architekt
,,Tento kurz bol zrozumiteľný pre nepermakultúrnych a zároveň prínosný aj pre ľudí, čo sa permakultúre venujú už dlhšie. Dal mi do ruky nástroje, ktoré viem použiť pri práci s deťmi, ale dokonca aj pri práci s dospelými. Celostný pohľad na vyúku je presne ten dielik skladačky, ktorý som potreboval.“ Jozef, sprievodca v lesnom klube